חיפוש

מה התפקיד של עו"ד לתאונות עבודה

מאמרים נוספים
יצירת קשר
חתימה

כותב המאמר עו"ד אורי בוים

תאריך עדכון: 26.12.23

בתוך ההמולה, עבודה, בית, משפחה, חברים, לימודים של חיי היום יום, הבלתי צפוי יכול לקרות בכל רגע. הטוויסט הבלתי צפוי הזה יכול להגיע בדמות תאונת עבודה. תקרית במקום העבודה יכולה לשנות את מסלול החיים.

עורך דין לתאונות עבודה הוא בעל מקצוע משפטי המתמחה במקרים הקשורים לפגיעות במקום עבודה.

עו"ד לתאונות עבודה, ממלא תפקיד מכריע בייצוג אנשים הסובלים מאירועים הקשורים לעבודה ודואג שנפגעים אלו יקבלו את הפיצוי המגיע להם. המונח " עורך דין תאונות עבודה " אולי נשמע כמו התמחות נישה, אך כאשר מתרחש הבלתי צפוי, המומחיות שלהם הופכת הכרחית. עו"ד לתאונות עבודה נדרש להבנה וידע בכל הקשור להתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי, התמצאות ומקצועיות בתחום הביטוח, מקצועיות בתחום של ביטוחי מנהלים, קרנות פנסיה, פנסיית נכות, פיצוי באובדן כושר עבודה ודיני עבודה.

עורך הדין אשר מתמחה בתאונות עבודה ויש לו ניסיון מעשי בכל הניואנסים של חוקי העבודה בישראל ואת התקנות הספציפיות המסדירות את ההכרה בתאונות עבודה. הידע והניסיון של העורך שמלווה את הנפגע בכל התהליך של תאונת העבודה מנחה במסע המשפטי המורכב שלפנינו.

מעבר לייצוג המשפטי, תפקיד נוסף של עו"ד לתאונות עבודה הוא מקור תמיכה ואמפתיה בתקופה מאתגרת. דרך כל פגישה, משא ומתן והופעה בבית המשפט, ז המומחיות של עורך הדין לתאונות עבודה באה לידי ביטוי, ומדגישה את מחויבותו להבטחת צדק לאנשים שנפגעו מתקריות במקום העבודה.

בישראל, הנוף המשפטי סביב תאונות העבודה הוא רב פנים, עם חוקים ותקנות שונים שנועדו להגן על העובדים. עורך דין תאונות עבודה מיומן מבין את החוקים הללו מבפנים ומבחוץ, וממנף את הידע שלו כדי לנהל את ההליכים מול הרשויות וחבורת הביטוח. עו"ד לתאונות עבודה מוודא שנפגע יקבל את הפיצוי שמגיע לו.

היבט חשוב במקרה של תאונת עבודה הוא תיעוד כל פרט באירוע. מהבדיקה הרפואית הראשונית ועד הצהרות עדים וצילומים, תיעוד מדוקדק הופך לאבן יסוד בבניית תיק חזק.  

עו"ד לתאונות עבודה מכיר את התקנות, הנהלים והחוקים הידע, היכולת והניסיון מועילים לנפגע לקבל את זכויותיו.

המומחיות של עו"ד לתאונות עבודה באה  לידיי ביטוי לא רק בקבלת הפיצוי הכספי לנפגעים אלא גם בליווי ותמיכה לאורך כל תהליך השיקום.

עברתם תאונת עבודה, חשוב מאוד לפנות לעו"ד אשר זה הוא תחום מומחיותו, לבדוק שהעו"ד באמת עוסק בתחום, יש לו ניסיון בבתי משפט, מה אומרים עליו הלקוחות שלו.

מדובר בכברת דרך שאינה פשוטה ויש לוודא שמי שמלווה את הנפגע הוא איש מקצוע אשר יכול להביא עבורו את הפיצוי הכספי שמגיע לנפגע.

תפקיד עו"ד לתאונות עבודה
דילוג לתוכן