חיפוש

נשיכה של כלב

מאמרים נוספים
יצירת קשר
נשיכה של כלב

כלב נחשב לחברו הטוב של האדם אך לצערנו הנתונים מראים כי המוני אנשים ננשכים על ידי כלבים ואף סובלים מנזקים חמורים ארוכי טווח וכתוצאה מכך נזקקים לקבלת טיפול רפואי.

לפי פקודת הנזיקין סעיף 41א. אדם שנפגע מכלב פגיעה פיזית ו/או נפשית רשאי לתבוע תביעת נזיקין ולקבל פיצוי מבעלי הכלב. הסעיף הנ"ל רואה בבעלי הכלב כמי שהאחריות המוחלטת מוטלת על כתפיו ולכן, אין צורך להוכיח כי הייתה התרשלות.

עם זאת, בסעיף 41ב. מפורטות מספר סיטואציות בהן בעלי הכלב ייהנה מהגנה ויהיה פטור מכל אחריות. המקרים שמזכים בהגנה מאחריות:

  • התגרות של הניזוק בכלב
  • תקיפת הניזוק את הבעלים, את בן זוגו, הורו או ילדיו
  • הסגת גבול של הניזוק במקרקעין של הבעלים

ננשכתי על ידי כלב – מה עלי לעשות?

תחילה, יש לקחת את פרטיו של בעל הכלב, אם המצב מאפשר יש לקחת גם פרטי עדים שנכחו וצפו בהתרחשות המקרה. רצוי גם לקחת צילומי מצלמות אבטחה ככל ויש כאלה באזור המקרה. בנוסף, יש לבדוק עם בעל הכלב האם יש ברשותו תעודות חיסון של הכלב. לאחר מכן, כשפונים לקבלת טיפול רפואי יש לדווח כי הפגיעה נגרמה מנשיכה של כלב וכי הוא מחוסן/אינו מחוסן על מנת לקבל את הטיפול הדרוש.

מעבר לחשיבות הרפואית של לגשת לקבל טיפול אדגיש כי רק באמצעות חוות דעת רפואית בגין הנזק הפיזי/הנפשי שנגרם ניתן יהיה לתבוע לקבלת פיצויים על כן, יש לשמור על כל המסמכים הרפואיים.

מומלץ להגיש תלונה במשטרה כנגד בעלי הכלב, לרוב יוגש נגדו כתב אישום ודבר זה יסייע כראייה בתביעה הנזיקית. בנוסף, יש לדווח למשרד הבריאות על המקרה והוא יבחן את בריאותו של הכלב והאם הוא מהווה סכנה לציבור ויש להכניסו להסגר.

את מי אפשר לתבוע?

במקרה של נשיכה מכלב שגרם לנזקי גוף לאדם או לכלב או חיה אחרת, ניתן לתבוע את בעל הכלב. יש לשים לב שחובת ההוכחה על התובע ויש להוכיח את רשלנותו של בעל הכלב. לדוגמא: כלב מסוכן ששוטט חופשי וללא מחסום. כמו כן, יש להוכיח באמצעות חוות דעת רפואית המוגשת לבית המשפט את נזקיו הרפואיים של הנפגע. כאשר כלב אחר נפגע, ניתן להמציא אישורים רפואיים מהווטרינר המטפל וכן אסמכתאות לתשלום.

כיצד נקבע גובה הפיצוי?

גובה הפיצוי נקבע בהתאם לחוות הדעת הרפואית לפי חומרת הנזקים הפיזיים והנפשיים שנגרמו. ככל שהנזק חמור יותר וישפיע על הניזוק לטווח ארוך כך תיקבע דרגת הנכות ויוענק פיצוי גבוה יותר.

כמו כן, יש לשים לב באם קיים לנפגע נזק אשר גורם לו לנכות תעסוקתית משמעותית. לדוגמא: סטודנט, בעל כלב אשר ננשך בכף ידו, איבד את התחושה באצבעותיו ואינו יכול להשתמש באצבעותיו ולהקליד במחשב. יכולתו של הנפגע בעל הכלב נפגעה מאחר והוא מתקשה להקליד ולעבוד במסגרת לימודיו ועבודתו ולכן כושרו העיסוקי נפגע וסביר בהחלט כי הוא זכאי לפיצוי כספי בהתאם.

מומלץ להיעזר עם עורך דין דיני נזיקין מנוסה בתחום נזקי הגוף ובאמצעותו להגיש תביעת נזיקין לבית המשפט לבקשה לקבלת פיצויים. בית המשפט יבחן האם המקרה עולה בקנה אחד עם הכתוב בסעיף 41א ואת המסמכים הרפואיים והעדויות שהניזוק יביא מטעמו ובהתאם יפסוק.

דילוג לתוכן