תביעות סיעוד לילדים שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי

תביעות סיעוד

הורים לילדים קטינים על הספקטרום האוטיסטי, מתמודדים עם מציאות קשה ומורכבת, ולעתים אין להם מספיק זמן לבצע בדיקה אודות הזכויות המגיעות לילדיהם.

בתביעות סיעוד של ילדים על הרצף האוטיסטי, פעמים רבות חברות הביטוח מסרבות לשלם למבוטחים המאובחנים על הרצף האוטיסטי את קצבת הסיעוד המגיעה להם מכוח הפוליסה, תוך שהן מסתמכות על חריג שקובע כי ילד שאובחן עם מום או מחלה לפני גיל 3 (מום מולד) , לא יהיה זכאי לתגמולי סיעוד.

המצב בפועל הינו שלרוב, הילדים הנמצאים על הספקטרום מאובחנים בשנתיים הראשונות לחייהם , מה שמדיר את רובם מהפוליסות.

בעיה נוספת שקיימת היא שבחלק מהמקרים, חברות הביטוח מסרבות לבטח את הילדים הללו, בטענה כי אבחנתם ככאלה , מגדילה באופן ניכר את הסיכון שלהם להימצא במצב סיעודי.

נטיית חברות הביטוח לדחות את תביעתם של  הורים לילדים על הרצף האוטיסטי, נעשית בחוסר תום לב ולרוב ללא הצדקה, משום שבמקרים רבים הם מסוגלים לבצע את פעולות ה- ADL היומיומיות ו/או את חלקן, בשונה מאנשים סיעודיים מבוגרים.

עם זאת, מדובר בילדים אשר זקוקים להשגחה צמודה 24 שעות ביממה, ולא ניתן להשאירם לבד שכן ילדים אילו אינם מודעים לסכנות ואינם מסוגלים לתפקד בצורה סבירה, ולכן ייתכן והם יענו להגדרת "תשוש נפש" הקיימת בפוליסה והמזכה בקצבה את העומדים בה.

חשוב שהורים לילדים על הרצף יידעו מה זכויותיהם במקרים כאלה הן מול המוסד לביטוח לאומי, שם הם זכאים לקצבת ילד נכה והן מול חברות הביטוח, שם הם זכאים לקצבה סיעודית דרך קופת החולים או בפוליסות פרטיות.

חשוב להדגיש, גם עם הילדים הללו מבצעים את הפעולות הבסיסיות של ה ADL עדיין יש להכיר בהם כזכאים  לקבלת גמלת הסיעוד מחברות הביטוח.

חברות הביטוח אמורות לא רק לגבות פרמיות דשנות ממבוטחים אלא גם לשלם בקרות מקרה הביטוח.

במשרד עורכי דין בוים & תומא עושים הכל על מנת להילחם עבור המשפחות ולהשיג להם פיצוי מקסימלי מחברות הביטוח.

למשרד בוים & תומא ניסיון רב בתחום תביעות הסיעוד.

ולכן, אם אתן משפחות עם ילדים על הרצף האוטיסטי ומעוניינים לפנות לחברת הביטוח , או לחילופין  אם כבר פניתם לחברת הביטוח ותביעתכם נדחתה, נשמח לעמוד לשירותכם במימוש מלוא הזכויות המגיעות לכם.